divendres, 25 de març del 2011

Els Corriols per la Serralada de Marina

Hola Companys!!

Aquesta és la crònica de la sortida “Els Corriols per la Serralada de Marina”

Després d’un dissabte del quan no s’esperava un canvi de temps, el diumenge va parèixer el sol, un sol perfecte!

Havíem quedat, com no, a les 8:00 a Tiana per iniciar la ruta. 4 valents, més un servidor, ens vam disposar a començar la ruta:

Iniciem direcció Badalona per la trialera de la Cartoixa, direcció al seminari, una vegada coronada la Conreria ens trobem la primera trialera, una baixada tècnica pels continus entrebancs que ens regala aquesta fins arribar un creuament que enllaça amb una altra trialera que rep el nom de “La Trialera del Ermitaño”, una d’aquestes que van pica les cames, doncs puja i baixa fins la Font de l’amic.

Quan vam arribar a la Font, continuem per una altra trialera molt divertida, la qual ens deixava a peu de l’hospital Can Ruti

Arribat el punt que ens toca pujar tot el que havíem baixat per l’altre trialera, la qual castiga una mica més les cames per la seva duresa, a sobre no te cap arbre i el sol ens dona de ple a tot el cap.

En mig de la pujada ens trobes a uns “perduts” que ens pregunten com es va ap a la pista ample i després d’unes explicacions curtes i senzilles ells agafen el camí correcte i nosaltres prosseguim el nostre camí per la trialera de pujada direcció “ La Cantera de la Vallesana”, per poder enllaçar unes trialeres de baixades més excitants que connexió direcció Montcada. (per tècnica i la velocitat a la que baixes et pots regalar un bon cop en qualsevol lloc)

Arribem al final de la trialera, parem, doncs era el punt que havia previst per recuperar energies, forces i com no, recuperar alguna cosa del que ens havíem deixat pedalant. Durant l’àpat comentàvem la jugada de la sortida com anàvem de forces cada un dels membres per continuar.

Reprenem la marxa direcció la carretera de la roca per enllaçar pel riu Besòs, però amb les turmentes del dia anterior i les obres que hi ha, el riu anava desbordat i arrebossat de fang, per tant, vam decidir fer l’enllaç per la carretera per causes de força major meteorològiques.

Arribem al tram del carril bici i aproximadament a 300 metres ho deixem per agafar la trialera de pujada (és tècnica tant de pujada com de baixada) fins al poblat ibèric de Santa Coloma, en aquesta trialera les pulsacions pugen, d’una manera increïble, comences per una frondosa sendera, sadollat de vegetació i pedretes que toquen els nassos a mida que vas pujant.

Una vegada arribat a dalt reagrupació i direcció a altres trialeres, trinxacames que, ens duen pel perímetre de la serralada direcció Montigalà, anem agafant enllassos de corriols per arribar al mirador de Vallesana i com no, seguim pujant fins la Cantera, un altre cop, una vegada arribat allà sant tornem-hi cap als nostres vehicles de dues rodes.

Una trialera de baixada plena d’esglaons amb força dificultat per deixar-nos a la Font de l’Amic, i d’aquí a la Trialera de L’ermità, per agafar la variant B de la trialera que ens deixa just a sobre de la Cartuja de Montalegre, una baixada per agafar la trialera de Sant Romà i ja una rutina de tornada per les poblacions de Tiana fins arribar sí als nostres vehicles motoritzats, amb la cara plena de signes de fatiga ens acomiadem fins la propera sortida a Montserrat.

L. Lamata

1. Bona ruta companys!
    aquests senders són de lo millor que hi ha per la zona.

2. No ens podem queixar de la nostre serralada de Marina, buf hi han corriols Increibles però clar tels tens que conèixer apaa molt de gas